3. Ondertekening in de kunstkamers van Willem van Haecht. De afgebeelde schilderijen: kwadraatnetten en andere aspecten
- 3.1 Kwadraatnetten en de manier waarop ze zijn opgezet
- 3.2 Kwadraatnetten: fijnmazig versus grofmazig
- 3.3 Perspectivische weergave en het kwadraatnet, verschillende methodes
- 3.4 Het gebruik van kwadraatnetten bij vaker afgebeelde schilderijen
- 3.5 Redenen voor het ontbreken van een kwadraatnet
- 3.6 Ondertekening in de afgebeelde schilderijen
- 3.7 Werkwijze bij de lijsten van de afgebeelde schilderijen
Bijlagen
- 1a. De kunstkamer van Cornelis van der Geest, Antwerpen, Rubenshuis
- 1b. De kunstkamer van Cornelis van der Geest met doorklikopties
- 2a. Apelles schildert Campaspe, Den Haag, Mauritshuis
- 2b. Apelles schildert Campaspe met doorklikopties
- 3a. Kunstkamer met Anthony van Dycks ‘Mystieke huwelijk van de H. Catharina’, Mount Stuart, Bute Collection
- 3b. Kunstkamer met Anthony van Dycks ‘Mystieke huwelijk van de H. Catharina’ met doorklikopties
- 4a. Jozef en de vrouw van Potifar, verblijfplaats onbekend
- 4b. Jozef en de vrouw van Potifar met doorklikopties
- 5a. Apelles schildert Campaspe, particuliere collectie
- 5b. Apelles schildert Campaspe met doorklikopties
- 6. Overzicht van kwadraatnetten en andere aspecten in IRR